Tuesday, May 10, 2011

if only i could turn back time......

teringat zaman dulu-dulu zaman muda dulu even aku x la tua sangat skang kan????? seronoknye zaman bebudak.....teringat peristiwa bodoh penah aku buat masa kecik-kecik dulu.....paling x leh lupe bile aku jolok tekak aku ngan lidi sebab kes aku tertelan chewing gum...cite nye macam ni.........dulu aku suke mkn chewing gum x silap aku masa tu umur aku 7 tahun....dulu chewing gum besar2...seposen satu...yang gambar panda tu....ingat x? aku kunyahla dengan lahapnya....tiba2 ntah macam mane aku tertelanla bende tu....punyala libang libu aku rasa....pastu abang aku plak ckp nanti kalau aku mkn, makanan x leh turun ke perut (yela time tu aku x blaja sains g)...die kate mkanan akan tersekat...aku pun mengambil langkah drastik dengan menjolok lidi yang aku ikat jadi seikat sebab kalu sebatang je mau patah lak pastu terjatuh dalam perut x pun melekat kat chewing gum td....ok teruskan cite..pastu aku pun jolokla...x pasal2 pastu aku terbatuk n terkuar darah......hehehe...tekak aku luka...n aku diamkan aje.....rupa2nya aku kena tipu.....jahat abang ngah aku .....dari dulu sampai skang hobi die nyakat aku je....

satu g cite aku teringat masa aku umur 6 tahun kot.....adik aku dulu sakit...so aku da duk ngan abang n kakak aku sendiri coz mak ayah aku ulang alik ipoh.....ade sekali tu adik aku baru pas operate.....die dukla kat atas kerusi...(masa tu kami duk kat rumah kedai) depan kedai blakang plak tempat kami tidur...situla dapur, situla tempat mkn n situ la tempat tidur.....sambung cite...sedap2 adik aku duduk atas kerusi...aku leh p tarik kerusi tu ke belakang...mau x terjatuh adik aku tapi x jatuhla cume tersentak je...bayangkan la die baru pas kene operate....ape yang aku buat tu leh menyebabkan jahitan die terbukak x pun bentan....sengal kan???? adik aku terus nangis...aku jadi cuak tahap cipan terus lari...blakang kedai ayah aku tu kedai kopi PAK YA...so aku amik keputusan lari ke situ.....yang x leh blah tu  ....aku amik keputusan sembunyi dalam peti ais die....tempat simpan ais batu.....siap tutp pintu die g....hahahaha...nasib baik wak datang nak amik ais...kalu x xde kot aku skang ni...mati beku...huhuhu......adoila...lawak bile ingat perangai mase budak2 dulu......


                                                               masih hidup g sampai skang

banyak g perangai sengal n nakal aku masa kecik dulu....nanti2la cite ek...

No comments:

Post a Comment