Tuesday, May 17, 2011

pasal hati.....

kekadang tertanye-tanye kenapa hati ni senang nye nak terguris@tercalar....luar nampak macam kasar....rupe2nye hati aku ni rapuh.......ecece...skema toi ayat aku ni.....kekadang aku tertanya-tanya manala silapnya...ke aku ni yang problem?????? bile kite ikhlas, rasa macam diperkotak-katik kn???? x kan aku nak bagitahu "awak, saye ni ikhlas tau....(nampak beno x ikhlasnye bile da begitahu macam itu kan?????)....bile kite da bersungguh-sungguh...org yang belah sane plak macam x nak...adoiyai x fahamla......aku ni plak jesnis terfikir-fikir...tapi x la sampai x wat keje lain.....cume bile teringat mulala mata ni nak berair.....hati rapuh!!!!!! benci.....nasihat org kemain pandei...diri sendiri x reti nak handle....chitpodah untuk diri aku sendiri!!!!!!!...teringat kate2 husna ...kalu itu jodoh kite...semuanya dipermudahkan....yup mungkin betul dan memmg terbukti betul......amik contoh kawan-kawan aku senang je jalan cerita dorang...cume aku je yang kene ikut jalan jauh sikit.... muhasabah diri...cari diri aku sendiri.......sebelum cari org lain.....



aku teringat kata-kata someone yang pnah hadir dlm hidup aku....alhamdulillah skang die da bahagia dgn hidupnya...aku doakan kebahagiannya..ni mase aku chat ngan die dlm FB

"kdg2 cara penerimaan kita da disekat oleh rasa ego dlm diri..hdup ni kite diberi bnyk peluang..so x salah klu u bg pluang pd sesiapa yg rasa sesuai utk hdir dlm diri u."

"x salah u harapkn kesempurnaa asalkn diri bole tahan dari melabel seseorang melalui perilaku luarannya tanpa berikn sedikit peluang pd die utk mnunjukkn rase cinta n sayang die pd u.."

"kekerasan hati u itu perlu ade dan sepatutnye diletakkn dlm situasi yg betul n tdak digunakn dlm situasi yg bakal mengecewakn diri sendiri"

salah aku dalm mentafsir seseorang tu mungkin kelemahan aku sendiri.....tapi sekarang dari kata-kata itulah aku ubah diri aku.....thanks man....u taugh me a lots.die ckap aku ego....mungkin ego aku tinggi kot.....tersalah letak ego tu.....x kene tempat.....adoiyai...susah kite nak menilai diri sendiri kan...oarang yang rapat n kenal kite je dapat nilai kite....perjalanan hidup aku ni masih jauh atau tidak aku x tau....yang aku tau aku nak cube yang terbaik....aku nak ubah hidup aku...yang da berlalu biarla...x yah nak kenang kot....kekadang je kenang......aku nak pandang terus ke depan......

korang perasan x aku asyik tulis tentang kekecewaan je kan.......that's true...bagi aku org yang selalu menunjukkan kegembiraan sebenarnye mereka2 ni la paling banyak berduka@bersedih...laughter is the best medicine..percayalah......dulu aku suka lari dari masalah.....teringat dulu mase aku sedih..aku selalu ajak husna p makan aiskrim mcflurry..skang x lagi.....mcd pun xde kat sini.....pas mkn aku ok...tapi sebenarnya kau pendam...bile teringat or da x larat nak bawak...maka banjirla...(nangis)...so korang kat sini aku nak gtau ....x semestinya org tu luar nampak keras@kasar ...dalaman die pun macam tu.....so kau harap aku pasni akan ubah diri aku...NO MORE CRYING BABY............CAIYOK2!!!!




No comments:

Post a Comment