Monday, January 31, 2011

pengalaman mengajar!!!!!

aku baru sampai smlm setelah 2 minggu lbih keje di johor.......banyak gak yang aku belajar...terkejut gakla mase mule2 sampai..aku x pasti pe la keje yang aku kene wat......tapi thanks pada senior2 yang banyak ajar aku.  mula2 aku blur....ke mmg sampai skang aku blur....but  actually seronok gak keje nye....2 minggu aku duk kat rmh peneroka yang aku panggil atuk bersama2 dengan pegawai-pegawai lain.  atuk ni pompuan ek.....die duk ngan cucu die.......rajin gakla aku nyembang ngan die....teringat lak kat opah......opah yang suke bercerita......opah yang suke ketuk lantai rumah atas kalau kami lambat bgn....atuk ni suka makan biskut oat yang aku beli....habis die mkn.......mase kat johor ni gakla aku dapat rase makan mee siput(ala2 keropok) sedap...makan ngan sambal tumis.....ade g aku makan kuih gemblong....betul ke name kuih ni..hentam jela....



                                                                  kuih gemblong.....

2 minggu di johor bertukar-tukar cuaca...kejap panas kejap hujan...last2 banjir...nasib baik aku sempat keluar kalau x mesti aku stuck kat dalam sane...adoiyai.......nasib bek dapat redah...byangkan la ketiga2 jalan keluar da dinaiki air.....tapi ikut ckp polis die suh try jalan yong peng....air baru aik sikit...leh cube redah...memang betul.....air naik 1 kaki...daptla kami balik. sepanjang jalan hujan still turun.....tapi x lebatla.....sejuk tahap gaban....aku da menggigil2...da la paginye aku berhujan ,asa hari mengundi.....aku tengok semangat je penduduk sane p mengundi.....even hujan camtu dorang semangat....tambah2an semua nye warga emas......SALUTE!!!!!!


                                         video mase balik kl...naik kete pak tam ngn fairus........

sesampai kl lebih kurang pukul 12.....selamat!!!!...esoknye aku cover tido...bgn pukul 10 pagi...hahahaha........petang ingat nak makan kfc.....aku pun pergila kat kete..sampai kat kereta....tekan alarm..x leh bukak...aku da panik..pehal lak ni??? aku bukak pakai kunci n cube start....X BOLEH!!!!..huhu nape ngan wimot ni....tekan hon x bunyi...sah bateri kong....2 minggu tersadai kan......baru nak lepas rindu kat kete kesayangan aku wimot tapi jadi macam ni...melayangla duit aku esok......aduh!!!!!!! sabar jela.......

No comments:

Post a Comment